Re: Re: FindMinimum
- To: mathgroup at smc.vnet.net
- Subject: [mg39616] Re: [mg39594] Re: FindMinimum
- From: Tomas Garza <tgarza01 at prodigy.net.mx>
- Date: Wed, 26 Feb 2003 02:42:31 -0500 (EST)
- References: <200302250756.CAA13436@smc.vnet.net>
- Sender: owner-wri-mathgroup at wolfram.com
It would be enormously helpful if you could provide us with some example. Some sample values for index, alpha, beta, omega? Tomas Garza Mexico City ----- Original Message ----- From: "Dugmore Biyana" <DBiyana at btech.tktech.ac.za> To: mathgroup at smc.vnet.net Subject: [mg39616] [mg39594] Re: FindMinimum > Hi Mathgroup! > I'm running a small Mathematica program that reads: > logLikelihood[index_List,alpha_,beta_,omega_]:=Module[{u,v},u=Log > [Rest[index]] - Log[Drop[index,-1]]; v = FoldList[(omega+alpha*#2 + > beta*#1)&,First[u]^2,Rest[u]^2]; -Fold[Plus,0,Log[v]+u^2/v] > Block[{$RecursionLimit=Infinity},FindMinimum[- > logLikelihood[index,alpha,beta,omega],{alpha,x1start > ,x1min,x1max},{beta,x2start,x2min,x2max},{omega,x3start,x3min,x > 3max}]] > I tried this code with Length[index]=240 (in reality > Length[index]=2000)but execution went on and on for more a day > without producing any results, except for a message > FindMinimum::regex...., while still running. Can anyone help? > M D Biyana > > >
- References:
- Re: FindMinimum
- From: "Dugmore Biyana" <DBiyana@btech.tktech.ac.za>
- Re: FindMinimum